Når det gjelder AIDA (Attention, Interest, Desire,Action) så hadde jeg tenkt at Attention, altså interessen til mottakerne, skulle vekkes av den sterke hvite fargen som ikke er der fordi kameraet mitt gjorde badet gult istedenfor. Når de leser overskriften så vekker nok det interessen til mottakeren fordi den tenker: ''Hvordan skal dette produktet hjelpe meg med å få akkurat det?'' Desire, altså hva som gjør at mottakeren får lyst på produktet er at dette produktet skal gi dem penere tenner og bedre ånde, og det er noe mange vil ha. Folk synes folk med dårlig ånde og stygge tenner er ekle av en eller annen grunn, men altså dette gir folk lyst til å kjøpe det. Action er å få mottakeren til å kjøpe produktet og dette får man ofte til med å finne opp noen som man hari produktet sitt som har et navn som man skjønner hva betyr, men som høres avansert ut og vitenskapelig. F.eks. 'Cooling crystals' her i denne colgaten, ingen vet jo om de gjør noe og så hadde vi jo den reklamen om Activia-yoghurt for bedre fordøyelse som inneholdt 'acti regularis' som er et eller annet stoff som høres interisant ut og gir folk lyst til å kjøpe det.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar